بخش مدیریت استرس و اضطراب

همه ما در طول روز سطحی از اضطراب رو داریم. گاهی اضطراب می‌­گیریم چون برای امتحان فردا آماده نیستیم یا باید جلوی بقیه کنفرانس بدیم اما گاهی دلیل مشخصی براش وجود نداره و فقط یه حسی از دلشوره و نگرانی در بدنمون احساس می‌­کنیم. بخشی از این اضطراب طبیعتا کارسازه اما از یه حدی به بعد می‌تونه مشکلات جدی‌­ای رو به وجود بیاره و روی عملکرد فردی، خانوادگی و تحصیلی­‌مون تأثیر بذاره.

هم‌آسای

در این راهنما، اطلاعات لازم برای مدیریت استرس و اضطراب در اختیار شما قرار می‌گیرد.​

هم‌آسای

سوالات متداول

یکی از دلایل اینکه چرا مضطرب می‌شیم بخاطر فکر­های مختلفیه که به سراغمون میاد: نکنه امتحانم رو خراب کنم؟، من باید در همه درس­‌ها عالی و کامل باشم، من یک شکست خورده هستم، اگر کنفرانسم رو خراب کنم همه در دلشون به من می‌خندن، یا حتی جملات منفی زیادی که به خودمون می‌گیم مثل اینکه امروز روز بدی هستش و اتفاقات خوبی نمیفته.

هر فکری یک احساسی رو در ما ایجاد می‌کنه که می‌تونه خشم باشه، ترس باشه یا حتی شرمندگی و ما به دنبال هر احساسی که تجربه می‌­کنیم سطحی از اضطراب رو هم می‌چشیم.

سه راه اصلی کاهش اضطراب میشه:
  • خودت رو بشناسی و سعی کنی ببینی چه چیزهایی اذیتت میکنه
  • تمرینات مدیریتشن و ورزش رو فراموش نکنی
  • از یک متخصص کمک بگیری

هم‌آسای برای مدیریت استرس و اضطراب یکی از این خدمات رو به شما پیشنهاد میده: