روش‌های ابراز خشم

افزودن به علاقه‌مندی

همه ما در طول روز دچار ناکامی، تهدید، احساس درد و یا هر نوع احساس ناخوشایندی میشیم که گاهی برای غلبه بر چنین موانع و حالاتی، احساس خشم در ما فعال می‌شود که شدت آن از خفیف تا شدید متفاوت است و می­توان با شیوه‌هایی صحیح، آن را مدیریت کرد.

انواع روش‌های ابراز خشم:

۱- رفتار منفعلانه: یک روش نادرست که در آن، شما احساس خشم خودتون رو پنهان کرده و چیزی نمی­گویید. از طریق شیوه­هایی مثل اهما­کاری، دلیل­تراشی، اظهار نا­توانی یا حتی فراموش­کاری سعی می­کنید خشمتون رو بروز بدهید اما در واقع دارید خشمتون رو سرکوب کنید.

۲- رفتار پرخاشگرانه: یک روش نادرست دیگه که شما با روش­هایی مثل توهین، طعنه، برچسب زدن، درگیری فیزیکی و رفتار‌های خصمانه سعی می­کنید احساساتتون رو تخلیه کنید.

۳- رفتار جرأت­مندانه: درست­ترین شیوه که در این روش شما از احساسی که دارید، افکار و نظراتتون دیگران رو هم آگاه می­کنید. بهشون میگید که برای چی ناراحت شدید و عصبانی هستید بدون اینکه دچار اضطراب بشید و حقوق دیگری رو پایمال کنید.